Lucifer – slik fikk han navnet sitt (2)

I og med at folk flest forbinder Lucifer med den falne engel, kan man spørre seg hvorfor jeg valgte å kalle den skjønne hårballen som innehar rollen som husets katt for akkurat dèt. 

Visste du at navnet består av de to latinske ordene lucic og ferre, og faktisk betyr lysbæreren? Så da blir det ikke helt feil å kalle lodotten for mitt livs lys, selv om det høres litt i overkant ut (selv for meg).

Det er selvfølgelig en historie rundt det valget, om enn ikke veldig spennende.

Da nøstet kom i hus, var det selvsagt like mange meninger rundt hva han skulle hete, som det var beboere i nevnte hus. En debatt senere ble det bestemt at alle skulle komme med forslag. Deretter kunne enhver rangere forslagene fra 1-3. I beste demokrati-stil ville det forslaget som fikk flest stemmer, vinne.

Jeg drev iherdig lobbyvirksomhet for eget forslag, som var Saldo (et naturlig valg for en daværende BI-student), men måtte bøye meg for flertallet. Lucifer var foreslått, blitt stemt på og nå vedtatt.

Når sant skal sies må jeg i etterpåklokskapens navn innrømme at rakkerfanten kler navnet godt. Da sikter jeg ikke til en lysbærende hårtafs, men den litt mer djevelske siden han kan vise, når humøret tilsier det.

Som her 😉 

 



 

Vi var ville av begeistring over å ha fått denne skjønne skapningen i hus, og alle knivet om å være den som ble mest poppis hos pus. Den han ville først opp på fanget til.

Et par uker etter at Lucifer kom til oss, skjedde det derimot noe som gjorde at vi trodde vi ville miste husets kule kose-katt.

 

Hva dèt er, kan du lese mer om i morgen.

 

 

#blogg #husdyr #katt #lucifer

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg