Litt banning i kjerka

For noen er nok det jeg nå skal fortelle å banne i kirken, men here goes: jeg har (tro det eller ei) et plast-tre i stua. Ikke bare er det fake – det er også av rimeligste sort. Meningene er sikkert mange, men i min iver etter å redde både miljøet og lommeboka, har dette treet fungert greit i årevis.

Uansett hva treet består av, må det selvsagt pyntes, og i går fikk jeg ånden over meg. Jeg er trofast tilhenger av ledlys, kuler i diverse farger, et noe slitent glitterbånd og en årgangs-pappstjerne i toppen. Men det er mer… og det er her jeg scorer høyt hos overnattende barn. Treet er nemlig fullt av snop!

Tradisjonelt har det vært sjokoladekuler fra Europris og kokosboller (ja, du leste riktig) ungene kan forsyne seg av hver morgen. Sistnevnte er selvsagt plastet inn, ellers ville jeg måtte ta julevaska om-att og om-att hver dag i høytiden, og det gidder jeg selvsagt ikke. Man er da lat.

I år har jeg gjort en vri, og kjøpt sjokokuler fylt med Smarties og polkagris-stokker. Regner med det slår an på lik linje med noe annet, men er redd Mini-me og Eldsteklonen krever kokosboller og. Det er noe med tradisjoner.


 

Jeg pyntet selvsagt resten av huset når jeg var så godt i gang, og av all julepynt jeg har funnet fram, har jeg en soleklar favoritt. Det er pynten som gjør at helgekosen til mor tar seg enda bedre ut enn ellers. Døm selv:


 

Da er det JUL I HEIMEN.

Hva pynter du treet ditt med – og har du noen “julepynt-rariteter” a la flaskevarmeren over?

#blogg #jul #julepynt #juletre #godteri #sjokoladekuler #julestemning

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg