Mitt nye liv som happy camper.

Båten er kjøpt og sjøsatt, sommerens øy blinket ut og årets første turer utpå unnagjort. Nå var det på tide å finne plass til teltet i beste “fus!”-stil.

Førstemann til mølla gjelder selvfølgelig i aller høyeste grad utpå. Derfor dro jeg på rekogniseringstur til drømmeøya allerede 1. mai, for å finne det mest egnede stedet å rigge meg til for sommeren. Kjekt å være tidlig ute!

Overraskelsen var stor da jeg så at et ungt par var begynte å rigge opp et lite telt like bortenfor drømmeplassen. Her var det tydeligvis fler som hadde skjønt hva som måtte til…!

Heldigvis var det ikke “min plass” de blinket seg ut, så da var det jo greit 😉

Neste skritt var å finne et telt som er lite nok til å klare å sette opp på egenhånd, men stort nok til å kunne huse besøkende og romme alt stæsjet jeg planlegger å skaffe til veie. Øyliv er nemlig ikke ensbetydende med å ligge vondt om natta, innta alle måltider sittende på bakken og måtte klare seg uten praktiske hjelpemidler for min del.

Nei, er du på tur, så er du på tur på komfortabelt vis, slik jeg ser det.

Jeg så meg ut følgende telt på nettet, og ble glad over å se at det ble solgt forholdsvis rimelig i nabobyen… men ikke like glad over å få høre at de ikke har fått det inn ennå.

Dermed endret planen seg til å tage vad man haver og sette det opp midlertidig.

Den plassen skulle jeg ha!

I dag gikk turen på ny ut til Drømmeøya – med telt denne gang… og slik så det ut da det endelig kom opp;

Deretter koste jeg meg i finværet med medbrakt lunsj, slikking av sol og en prat med en annen båtentusiast som hadde lagt turen til Drømmeøya – mens vakreste Valentina lekret seg, der hun lå longside langs flytebrygga;

Bedre enn dette blir det knapt!

Ganske utrolig at det snødde og var iskaldt ute for få dager siden, mens sola skinner fra skyfri himmel og fuglene kvitrer om kapp i dag.

Det er ikke annet å gjøre enn å krysse fingrene for at vinteren endelig har sluppet taket, og starte jakten på campingutstyr. Hva jeg ender opp med (foruten alt det rosa stæsjet jeg fant her om dagen), blir spennende å se.

Uansett hva det blir til, erklærer jeg herved sommeren 2017 for åpnet!

#blogg #tankerangling #drømmeøya #båt #båtliv #rosa #telt #camping #øy

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg