Roadtrip med noko attåt – part five

Så var siste dagen kommet, og det var på tide å innse at de unge voksne trengte å bo inn nyinvesteringen på egenhånd.

Ved middagstider satt vi oss derfor i bilen og kjørte den veien nesa peker, høna sparker og katta maler i vinduskarmen; altså hjemover.

Denne gangen la vi veien om Østerdalen, og langs ruta så vi en og annen severdighet, som;

Aukrustsenteret i Alvdal

Den største, og mest shiny av utallige elg som befinner seg langs ruta – og som det ikke er fare for å få i frontruta.

Partysvensken Mikael – AKA Knugen av Campingplassen på Minnesund (som den trofaste leser har stiftet nærmere bekjentskap med samboeren til, i et tidligere innlegg).

Greit å kombinere en snarvisitt med beinstrekk nummer 4 langs ruta 😉

Endelig hjemme fikk jeg en voldsom lyst til å røre på meg, (kanskje ikke så rart etter 9 lange timer i bil?) og satte i gang med å rydde ut bagasjen og skru sammen IKEA-møbelet jeg kjøpte dag 2.

..og oppdaget en skade på det!

Med tanke på at det ble kjøpt 600 kilometer hjemmefra, og at nærmeste varehus befinner seg 90 km unna, valgte jeg en kreativ kamuflasje-løsning fremfor å reklamere… og satte igang.

Resultatet ble helt greit 😊

Etter å ha ryddet bort papp, plast, verktøy – og den døde musa Lucifer the Cat absolutt skulle dytte på meg – var det natta.

Så nå er alt klart igjen til å ta imot Eldsteklonen på gjesterommet, etter at det ble delvis tømt for møblene vi transporterte nordover for henne på turens begynnelse.

Gleder meg allerede til neste besøk – selv om jeg vet at det mest sannsynlig er ensidig, da hun antageligvis jubler over å være “alene” igjen,  etter å ha hatt Mami & Co der på en flere dager lang visitt 😉

Takk for følget, kjære leser, og god ferie selv – hvor enn du har vært, er eller skal!

#blogg #tankerangling #roadtrip #tur #trondheim #biltur #ikea #montere #lucifer #mus #fangst #godnatt

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg