En øyeåpner av en Paviljong

Etter lang tids tankerangling rundt temaet, kom endelig ny paviljong i hus. Ferdig montert, utgjør den nå halvparten av 20 svært hyggelige kvadratmeter uteplass i hjertet av Vinstiens Vugge.

Kreative løsninger for å hindre vind og vann i å trenge inn i overgangen er pønsket ut og under konstruksjon.

Et ekstra bord vil gi alle fininger plass rundt bordet på sene sommerkvelder, og terrassedøra skal få tak slik at den kan brukes også når det regner.

I helgen skal derfor takrenner monteres, nytt utebord settes sammen – og et nær 4 meter bredt entrétak skrus på plass over terrassedøra, slik at den kan stå oppe uansett vær og vind.

Takk til dere som stilte opp da jeg sto i beita!

Alt jeg trengte var en liten time av noens tid for å få selve paviljongen i hus. Det jeg fikk var så mye, mye mer – deriblant en reell øyeåpner og soleklare bevis på at jeg omgir meg med verdens fineste snillinger..!

Godfølelsen som følger i kjølvannet av å bli prioritert er ubetalelig, og er noe jeg vet å sette uendelig stor pris på. Så TAKK til dere alle!

Takk til dere som tilbød dere å hjelpe da jeg spurte. Takk til dere som dukket opp uventet og tok grep. Takk til sjåfør og bærehjelp som stilte opp på kort varsel. Takk til den reddende engelen av en gress-bekjemper. Takk til alle som tok i et tak uten å bli spurt og ikke protesterte på at ukas kosekveld endte i det reneste monterings-maratonet. Og takk til deg som brukte mer tid på å teame opp med meg i nevnte maraton enn å spise og drikke.

Nå skal jeg fortsette å pakke ut, skru sammen og henge opp – og gjøre det enda finere for de som ønsker å tilbringe tid med meg her i Vinstiens Vugge… fordi de er verdens flotteste folk og noe jeg setter veldig stor pris på å ha i livet mitt! ❤️

Møter jeg veggen i forsøket på å flinke meg videre på egenhånd, så sier jeg som Pippi – “Dette har jeg ikke gjort før, så det klarer jeg sikkert!”…og gjør jeg det ikke, har jeg nå vissheten om at jeg omgir meg med mange fantastiske mennesker som gjerne låner meg en hånd, når mine egne ikke strekker til.

Ha en super lørdag, alle goinger – og velkommen til inkluderende samhold, hygge og late dager i Vinstiens Vugge! 🌞🍷🤗

 

#blogg #tankerangling #ladycarina #venner #hjelp #terrasse #vinstien #paviljong #hjelp #takknemlighet #montere #pippi

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg