Ufrivillig nærkontakt med diverse flygende objekt, en velkommen dusj og muskuløse karer på rulleski

Ufrivillig nærkontakt med diverse flygende objekt, en velkommen dusj og muskuløse karer på rulleski.

Slik kan sykkelturen Horten- Tønsberg, som jeg startet dagen med i går, beskrives i korte trekk.

Men dette er ikke ment som en historie om alle bier, sommerfugler og parasollformede frø jeg enten sneiet eller var så uheldig å treffe på langs ruta.

Det er heller ikke ment som en fortelling om bonden som plasserte utkastet til vanningutstyret slik at han vannet sykkelstien langs Hortensveien fremfor åkeren sin – og dermed ga meg en uventet (men deilig) dusj halvveis hjem.

Dette er heller ikke er forsøk på å skryte av at gradestokken bikket 30 grader før kl 11 på formiddagen. Eller at utsikten, både i form av den tette skogen jeg kjørte igjennom, åkrene og vannet jeg passerte, eller de skøytene rulleskigutta jeg tok igjen, var minneverdig.

Nei, dette er ment som en hyllest til oppfinnelsen som får en byføken til å ville tråkke seg frem et par mil på formiddagen fremfor å ta bilen… og attpåtil glede seg til det!

Jeg EL-sker nemlig den fantastiske elsykkelen min – som er den tredje i rekka på 8 år – for at den får meg til å ville la bena gå fremfor å forflytte meg uten å bruke kroppen.

Jeg EL-sker at den gir meg fine naturopplevelser, morsomme minner, sårt tiltrengt trim og vind i håret.

Og jeg EL-sker den gode samvittigheten bruken av den gir meg.

Så bli el-ek(sen)trisk du og. Det vil du garantert ikke angre på!

Blid og fornøyd og vel hjemme, etter at bena har tråkket non-stop i 22 deilige kilometer på morrakvisten, en helt vanlig fredag.

Kjekt å kunne måle tilbakelagt avstand,  når man først legger ut på langtur.

Hyggelig tidsbruk på strekningen Falkensten i Horten – Tolvsrød utenfor Tønsberg.

Min faste følgesvenn på lengere turer… inneholder selvsagt bare rent vann fra springen.

#tankerangling #ladycarina #tur #sykkeltur #Horten #Tønsberg #sykkel #elsykkel #natur #sykle #opplevelse #hortensveien #bie #åker #vann #sommerfugl #frø

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg