Kjører du den helst inn foran eller bak?

Det er kniven jeg ønsker å vite hvor hvor du helst plasserer.

Er du en “backstabber” – eller fremsnakker du folk og tar uenigheter opp med den det gjelder?

True friends stab you in the front, er det et ordtak som sier.

Men hvordan fungerer det i praksis?

Dagens 6-år gamle minne på Facebook kunne like godt ha blitt skrevet i dag – eller om 20 år – da ordene alltid vil gjenspeile det indre kompasset jeg streber etter å følge til enhver tid.

Jeg har ufravikelig tro på at åpenhet og (kanhende smertefull) ærlighet er eneste vei å gå, dersom man vil være en person andre føler de kan stole 100 % på – på sikt.

Derfor vil jeg også i fremtiden gå direkte til sakens kjerne dersom jeg oppdager at det snakkes i korridorene om meg selv eller noen jeg bryr meg om.

Hvor åpen jeg velger å være med noen, eller på vegne av en person, anhenger med andre ord av relasjonen den jeg snakker med (eller på vegne av) og jeg, har.

Temaet er tross alt true friends, og ikke “hvermannsen”.

Til deg som er i ferd med å tro at dette er et dagsaktuelt tema, har jeg bare én ting å si: spør meg, hvis det er noe du lurer på rundt min person.

Om svaret mitt blir like interessant som naboenes ville ha vært, er antageligvis en annen historie…

 

#tankerangling #ladycarina #truefriends #venner #backstabbing #baksnakking #ærlighet #åpenhet #sannhet #rykter

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg