Lucifer – en kjærlighetshistorie (1)

Lucifer kom inn i livet mitt sommeren 2008.

På den tiden trengte huset en katt. Uvisst av hvilken grunn, sto drømmen om en sort og hvit, langhåret hannkatt aller øverst på ønskelista mi.

Et finn-søk senere forelsket jeg meg i det nydeligste nøstet jeg noengang hadde sett! Bildet i annonsen viste et skjønt lite nøste som lekte i gresset, mens solen skinte.

 

 

Jeg var solgt!

 

 

Mirakuløst var vi førstemann som viste interesse for den vakre skapningen. Derfor gikk turen til Bamble allerede neste dag, hvor nøstet befant seg i en stall sammen med de to søsknene sine.

Alle 3 ble funnet forlatt langs en trafikkert vei og plassert på nevnte sted i håp om å skaffe dem et hjem, men det opprørende i måten de ble funnet på, ble glemt straks den lille pelsdotten kom i armene mine, for søtere sak skal man lete lenge etter!

 

 

Lucifer var skeptisk til esken vi plasserte ham i, og bilen han skulle fraktes i. Han var utrøstelig og mjauet hjerteskjærende hele veien hjem, slik at timen det tok å komme seg tilbake til Tønsberg føltes uendelig lang for både ham og oss.

Siden har han hatt rollen som den skjønne lodotten min <3

Men hvordan fikk Lucifer navnet sitt? Og hvordan ser han ut i dag?

Det – og mer til – kan du lese om de neste dagene 🙂
 

#blogg #katt #lucifer 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg