Min rolle i et vellykket verdensrekordforsøk.

Alle ønsker vi å skille oss ut. Tenk å kunne skryte av at du kan gjøre noe andre ikke kan? Toppen av kaka i så måte må være å bli Verdensmester i noe!

Vi har alle våre talenter. Noen har flere og mer nyttige talenter enn andre. Noen få skiller seg ut og gjør ting ingen andre får til. De fleste av oss har derimot talenter som er så vanlige at vi ikke tror det kan være godt for annet enn noe nyttig – som å være i stand til å kjøre bil og finne veien, basert på en beskrivelse.

Jeg tilhører mest sannsynlig siste kategori.

Allikevel hender det at et helt vanlig hverdagstalent kan være akkurat det som skal til for å hjelpe andre med å sette rekorder. Det skjedde for 3 år siden, da Shell og Radio Norge, med Geir Schau i spissen, bestemte seg for å sette verdensrekord i bilvask og søkte etter bileiere i hopetall! 

Derfor stilte jeg opp utenfor en av landets Shell-stasjoner med den lille, søte bilen min for å hjelpe til. 

Ikke vasket jeg en eneste bil. Ikke tok jeg tiden. Ikke telte jeg. Men jeg kom, sto i kø, ble påspandert både ventebolle og gromgod kaffe, og stilte deretter bilen til disposisjon. Den lille C1’en min ble vasket av ivrige fotfolk, både den og jeg ble avbildet og signaturen min satt på standmessig skjema. I retur fikk jeg et takk og en glorete diplom som beskrev hva jeg var en del av. Brum-brum, så var vi på vei hjem igjen.

Litt kuriost er det jo å ha vært med på å sette en verdensrekord, selv om jeg føler hele forsøket burde vært kronet med tittelen Verdens beste bilvask-organisering, framfor Verdensrekord i bilvask. Men det er nå bare min vaskekte mening om saken.

 

 

 

#blogg #bilvask #verdensrekord #shell #radionorge #2014

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg