Mine engler fra Tigerstaden

Alle som bor i en enebolig, vet at det alltid er noe som må fikses, repareres, byttes og endres. De fleste store prosjekter er heldigvis tatt i egen bolig, men allikevel er det bestandig noe småplukk og vedlikehold som må tas.

For de fleste av oss er det ikke bare å dra på seg snekkerbeltet og gyve løs selv, for selv om jeg både snekret, malte og la fliser i yngre dager, tillater dessverre ikke skjelettet de helt store utskeielsene på den fronten lenger.

Mini-me klaget over at det er kaldt å ligge under vinduet som ble satt inn i sommer, og det er forståelig, siden det verken hadde fått foringer eller lister ennå. Vi nærmer oss dessuten jul, og da kommer eldsteklonen hjem fra bartebyen… og et morshjerte vil gjerne at ting skal være i orden til da.

Nå var gode råd dyre. Hvor finner man noen som kan stille opp på kort tid så nærme jul?

Med en tallrik og variert venneliste på Facebook tenkte jeg at det burde være veien å gå. Fantes det noen der ute som kunne komme på befaring og gi meg en pris på jobben?

Det gikk en dag. Så gikk det to. 

I mangel på respons tok jeg en ringerunde til noen av områdets snekkere, noe som resulterte i at en kar kunne komme “etter januar en gang”. Da skjedde det jeg ikke trodde jeg skulle oppleve.

Jeg fikk en telefon fra min gode venninne Annette i hovedstaden. De var på besøk for et par uker siden, og da snakket vi om at vi ikke måtte la det gå så lang tid før vi så hverandre igjen – og nå var hun altså på tråden med følgende beskjed:

“Petter og jeg så statusen din. Har du fått tak i noen? Ikke det? Da skal du høre her… Vi synes ikke det går an at du skal måtte ordne dette selv, så vi kommer til uka og ordner det for deg, hvis det passer.”

Hvis det passer? Jeg var målløs. Klart det passet! 

En uke gikk og nærmere helgen dukket de opp – med egen sag, ei venninne på slep og masse godt humør i bagasjen. Her skulle det jobbes!

Resultatet ble et vindu som ser pent ut til jul, morsomme dager i gode venners lag – og et par skuldre som straks føltes noen kilo lettere.

Tenk at det finnes så fine folk – og at jeg er så heldig å ha dem i livet mitt!

Takk for fantastisk god hjelp og hyggelig selskap, fineste Annette og Petter.

Nå kan jula bare komme <3

 


Jo flere kokker, dess mer søl… men la dere ikke lure: Det var i all hovedsak Petter som fikset og ordnet mens Annette håndterte rollen som håndlanger perfekt – mens jeg fikk god tid til å forberede maten til kveldens selskap. Du snakker om..!

 

#blogg #oppussing #godevenner #venner #hjelp #jul
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg