Lykke for 500,-

Hvor lykkelig kan 500 blanke, norske kroner gjøre deg?

Midt i julestria var jeg innom en av mine absolutte favorittbutikker, for å finne noe å legge under treet til de siste på "nice-lista" mi. Dette var mens temperaturen ute mirakuløst nok fortsatt tillot høstjakke og sneakers.

Mens jeg rotet rundt, snublet jeg nærmest over en pall med mini-fresere av rimeligste sort;

Jula-medlemmer som handlet for minst kr. 1.000,- kunne få denne med på kjøpet for en femhundrelapp. To buy or not to buy…?

Selv om det ante meg at kvaliteten ville være hakket unna crap, tenkte jeg at det var verdt å ta sjansen for en skarve femhundrelapp.

Misforstå meg rett, jeg er klar over at 500,- er mye penger når man er blakk – men sett i forhold til hva en freser vanligvis koster (og med tanke på at jeg har vurdert å kjøpe en lenge pga ryggen), så var det ikke det største beløpet jeg kunne ha gamblet med…

Etter litt fram-og-tilbake i tenkeboksen, ble herligheten kjøpt, fraktet hjem, og plassert i garasjen, fortsatt nedpakket i originalesken. Der ble den gjemt og glemt.

Da snøen begynte å falle i helgen, kom jeg plutselig på hva jeg hadde stående ute i garasjen! Inn kom esken og herligheten ble montert etter beste evne – og i dag ble den testet ut – akkompagnert av en særs lattermild fotograf:

Stilen er verken spesielt kul eller stilig… men jeg fikk jobben gjort – og lærte den harde veien at det ikke er spesielt smart å snu utkastet mot vindretningen.

Godt jeg har stor terrasse, så jeg fikk testet freseren skikkelig.

Konklusjonen er at ja, lykke kan kjøpes for femhundre kroner. I hvert fall for oss med prolapsrygg og store utearealer å holde i orden, som kommer over et knakende godt tilbud på en supersøt sak av en snøfreser – som viser seg å fungere over all forventning! 🙂

Klem fra meg og den nye favoritt-duppedingsen min <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg