Slipp båten fri, det er vår!

Våren er her i all sin prakt, i båthavna har de allerede lagt ut landgangene og sola skinner om kapp med humøret. Endelig skal Valentina sjøsettes!

En ulidelig lang senvinter er endelig over, og den utålmodige nybakte båteier ivrer etter å få balja på vannet. I dag er dagen, og det kribler i kroppen etter å få testet herligheten i sitt rette element.

Valentina står klar i innkjørselen og venter like utålmodig som sin eier på å komme seg på vannet.

Med god hjelp av en kraftkar og med værgudene på min side, går forberedelsene som en lek: testing med vann fra hageslangen avslører at motoren startet på første forsøk og går som ei klokke. Dermed er det bare å sette kursen for havna den skal ligge i frem til høsten.

Vel fremme rygges det kyndig ned slippen, før bilen settes i gir med brekket på og sikres mot rulling med stein bak dekka.

Og sola bare skinner så uendelig flott, som for å si at i dag er dagen!

Den glir ut i vannet…

Valentina geleides kyndig ned i vannet, og ser ut til å nyte det hele.

Med ett er hun på vannet!

Min våte drøm. Min store kjærlighet. Mitt ett og alt i månedene som kommer!

Strømlinjeformet, lekker og fresh ligger hun der og lokker, og jeg er ikke sen å be.

Straks settes kursen ut av havna for en liten prøvetur. Alt sitter. Alt stemmer. Alt fungerer. Alt er så bra at jeg ikke kan fri meg fra å juble!

Etterpå manøvreres hun inn på plassen sin. Plassen min, faktisk. Man er da blitt eier av sin helt egen innskuddsplass i en av landets største havner!

Bedre blir det ikke.

Eller jo, det er én ting som kan bli bedre – og det er værvarselet for resten av påska.

Så jeg sender en varm tanke oppover og satser på at Yr og Storm har tatt feil, mens jeg tenker at denne sommer’n vil bli vannvittig fin :))

Endelig er vakreste Valentina på vannet! <3

#blogg #båt #valentina #båtliv #sjøsetting #påske #sol #lykkelig

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg