Har jeg sterkere meninger enn folk flest?

"Du har så sterke meninger, du, Carina."

Hvor ofte har jeg ikke fått høre det? Det kan komme når jeg gir uttrykk for hva jeg mener i en spesiell sak… hvis jeg tar til orde for å forsvare noen jeg mener får ufortjent med pepper… eller når jeg opplyser omverdenen om hva som skjer av vitenskap, rariteter, urettferdighet eller gladmeldinger, sammen med egne betraktninger.

Har jeg virkelig sterkere meninger enn folk flest? I så fall må jo det bety at andre har svake meninger, ingen meninger overhodet eller er helt meningsløse?

Fra spøk til revolver, så tror jeg ikke mine meninger er sterkere enn andres. Jeg har nok bare et større behov for å uttrykke det som opptar topplokket, enn folk flest.

At det får omgivelsene til å ville sette meg i bås, er til å leve med – selv om jeg ikke er noen ku (annet enn metaforisk, fra tid til annen) og derfor strengt tatt ikke har noe i en bås å gjøre…

Når sant skal sies, så føles det fantastisk bra å stå for det jeg mener. Så lenge jeg mener dét…

God uke ønsker jeg uansett alle – både meningsfeller, og de som velger å leve et mer "meningsløst" liv! 😉

For noen er dette slik prototypen på ei dame med sterke meninger ser ut. Selv liker jeg å tro at jeg står for det jeg mener og ikke er redd for å presentere det i form av såkalt "klar tale". Så får andre heller mene hva de vil.

#blogg #tankerangling #sterkemeninger #mot #meningsløs #klartale #bås

3 kommentarer
    1. Det er forferdelig dette meningsfellesskapet. Det er drepende. Fordi når man kun skal være sammen med de man er ENIGE med så blir det jo bare trangere og trangere. Jo lenger man går, jo større blir jo sjansen for at man finner noe å være uenige om! Man er jo ikke 100% synkrone!
      Nei, fint at man kan være venner uten å være enige. Enighet er drepen! Uenighet er motoren!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg