Antirosablogger goes Pink!

Jeg er en grå og mørk person. Ikke karaktermessig, men når det kommer til interiør, klær og utstyr.

Det meste går i jordfarger som grått, brunt og sort – iblandet en dæsj gull og noe mer sølv (bling-bling er min last i alt det fargeløse)… til nå.

Jeg har, som den observante leser har fått med seg, kjøpt meg en liten og snerten båt, som ble sjøsatt i påsken.

Den må selvfølgelig styles. Man er da en lady!

Min første tanke var å finne utstyr som står i stil med baljas grå gummilist, og putene som fortsatt befinner seg i garasjen (noe rumpa mi merket under forrige ukes Nøtterøy rundt med Mini-me).

Den tanken forduftet da jeg ble presentert for mini-utgaven av konsolltrekket kompisen min har proklamert han skal sy til meg:

"Rosa er sexy – også på båter", sa han, med alvor i stemmen. "Og du må bli litt mer fargerik, Carina."

Ordet litt forsvant antageligvis fra vokabularet hans under syinga, for dette var hva jeg definerer som veldig. Alle mine forsøk på å forklare at jeg er en selverklært anti-rosa blogger ble ignorert, and if you can’t beat them, join them – dermed var prosjekt rosa i gang

Med det cerise-rosa konsolltrekket i tankene, fikk jeg en aha-opplevelse under gårsdagens handletur til en av favorittbutikkene mine, Jula.

Jeg startet så pent med valg av praktisk verktøy til å ha liggende i båten;

Deretter tenkte jeg at det kunne være lurt å ha med seg gummiert fottøy når jeg skal overnatte på øya i sommer. Tross alt kan naturen kalle midt på natta, når striregn gjør at gjørmete underlag må forseres i mørket. Da jeg fant disse, var det gjort;

Derfra var veien kort til neste feilskjær (om det kan kalles det), for med båtliv følger øyturer. Er du ofte på en øy, ender man opp med å campe. Planlegger du å bo i telt over tid, må du vaske opp. Da er dette kjekt å ha;

Flaska er feilplassert, for den er ment som tørsteslukker og ikke til oppbevaring av Zalo… men hvem bry seg.

Rosa, rosa, rosa..!

Dette begynte å minne om Rosasangen jentene mine gaulet på i tide og utide da de var små.

Fortsatt ved godt mot gikk turen videre til XXL, og det var der katastrofen ble et faktum! Foruten et par deilige, gripevennlige hansker og et 100% vanntett etui til å redde mobilen min fra ødeleggende møter med saltvann;

…så snublet jeg over denne seiljakka fra Helly Hansen – som gjør at jeg herved kaster all anti-rosa integritet – og muligheten til å kunne passere noen usett i fremtiden – overbord!

Min gode venn ble selvsagt pepret med bilder av ervervelsene, ispedd kommentarer som dette er din skyld og et og annet ha ha. Resultatet er at vi avtalte hvor jeg skal troppen opp med båten for å ta mål av konsolltrekket, for ikke pokker om jeg pink’er meg opp utpå uten det på plass!

Litt prinsippfast må jeg fortsatt få lov til å være 😉

#blogg #båt #valentina #båtliv #sjøsetting #rosa #cerise #rosablogger #humor #interiør #hellyhansen #seilejakke #utstyr # campingliv

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg