Årets første campingtur gikk ikke som planlagt

Når man skryter på seg teltplass på Drømmeøya og roper ut at herligheten skal testes ut så fort været tillater det, er det nesten flaut å innrømme hvor årets første campingtur gikk.

Helgens opplevelse inkluderte verken saltvann, båtliv eller noen drømmeøy.

Derimot ble vi servert en salig blanding av flystøy, hundegnelder og diverse Grand Prix-låter… men også vakker natur, nydelig grillmat og hyggelig selskap.

Så hvor var vi?

Vertinna lufter hundene foran landemerket som burde fortelle den observante leser hvor på kant av Østlandet vi befinner oss.

Da vi tuslet rundt i det fine området, tok jeg meg i å tenke på om mine venner lever et hundeliv tett på andre campere, eller er heldigere enn de fleste – som har slikt landskap rett utenfor campingvogn-døra?

Sikkert er det i hvert fall at de – som er i ferd med å etablere sin egen faste plass med fortelt og platting og alt som hører med – trives og føler at de har det som plomma i egget.

Siden trivsel er nøkkelen til Det Gode Liv, tenker jeg at de er heldige som har funnet sin "greie".

Mine venners vogn står idyllisk plassert helt nede ved bredden, dit vannet rekker etter at vårens snøsmelting er unnagjort.

Så hva ble egentlig resultatet av en innbitt campingplass-beboers invitasjon av en båtliv-elsker-in-spe? Jo, en superkoselig – og hysterisk morsom – kveld!

Selv om vertinna og undertegnede har svært forskjellig syn på definisjonen av campinglivets gleder, vet vi begge å nyte naturen i godt selskap.

Synet av toalett-golf-turneringen vi moret oss med ut over natta, overlater jeg til lesernes fantasi, da bildene ikke er egnet til å publisere her.

(Noe sier meg at innflyttingsgaven de fikk vil bli flittig brukt utover sommeren – enten det skjer fra dosetet eller campingstolen…)

Vi kan si det slik at man får det akkurat så moro som man legger opp til å ha det selv – og at noen av oss aldri blir for gamle til å leke 😉

Så ble det ikke båtliv denne helgen heller.

Det nærmeste jeg kom en balje, var denne skjønnheten som lå og solte seg i sin egen fordumse glans.

…noe som selvsagt bare fikk meg til å lengte enda mer etter godværet vi fikk en liten smak av for et par uker siden.

Hvis det er slik at Rop på sommer’n, så kommer’n stemmer, oppfordrer jeg alle som leser dette til å rope i kor, så jeg og resten av småbåtfolket snart kan komme oss utpå – for det campinglivet jeg foretrekker, inkluderer fineste Valentina og Drømmeøya

#blogg #båtliv #camping #tur #tankerangling #bønntilfolket

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg