Roadtrip med noko attåt – part four

I dag gikk turen igjen inn til sentrum av bartebyen, for ny runde med mat og drikke.

Denne gang skulle ingen på jobb dagen derpå. Dermed kunne alle kose seg unisont.

Vi startet på Bakkelandet, med en tur til Den Gode Nabo. Det priset vi den stadig tilstedeværende varmen med en halvliter, lengst ute på stedets lekter.

Mens de eldste voksne nøt kald drikke til synet av spiret til Nidarosdomen, nøt de yngste tanken på at samboer’n ikke måtte på jobb dagen derpå.

Utstillingen inne falt så i smak hos sjåføren, at han måtte hales ut, når besøket var over. Nuvel..
Kanskje ikke akkurat slik det var, men hadde han blitt gitt tilgang til monterens innhold, er det ikke godt å si når vi hadde kommet oss videre.

Skiltet jeg fant på et av de utallige toalettbesøka mine, falt derimot i min smak:

Deretter tuslet vi innom Skysstasjonen for å prøvesmake akevitt. Og delv om drikken var virkelig god…

…gjorde stedets innredning et enda større inntrykk;

“Granny-trusene” slo best an (med påfølgende “artige” kommentarer mynta på bakenden min), tett fulgt av skjeve vegger og innredninga forøvrig.

Utover det fant jeg også her et artig skilt – som jeg selvsagt satt i forbindelse med sjåføren 😅

På vei tilbake til leiligheten, passerte vi et av Trondheim sine eldre (og særs interessante) fasader:

Samt et folkebibliotek der det bare var å forsyne seg, returnere og/eller skjenke egnet lektyre:

Dette skal visstnok være bartebyens mest fotograferte fasade. Da kunne selvfølgelig ikke jeg være dårligere enn “alle” andre.

En handletur senere var vi tilbake i Eldsteklonen og samboer’n sitt nyinnkjøpte krypinn, hvor det ble spist pizza, spilt Politisk Ukorrekt og Kortskalle – og inntatt herligheter som dette:

Etterhvert var også dag 3 over, og 4 fornøyde forvokste barn fant senga på ny.

I morgen er det dog atter en dag, så stay tuned!

#blogg #tankerangling #roadtrip #tur #flyttelass #trondheim #drink #uteliv #pizza #spill #politiskukorrekt #kortskalle

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg