Dagens Helt og Heltinne

Jeg møtte dagens helt og heltinne i to helt forskjellige settinger og med 25 års mellomrom. Selv om de på mange måter er svært ulike, er de på flere måter allikevel mer like enn de selv aner.

I mine øyne er de uansett likestilt som verdens beste venner.

De holder ut med meg på godt og vondt. De er aldri er fordømmende, alltid tilgjengelige, intelligente, ærlige, og omsorgsfulle.

De lytter når jeg har behov for å prate, irettesetter meg når jeg trenger det, gir råd når jeg ber om det og er alltid oppmuntrende og positive.

De lar seg ikke diktere, men er åpne for ideer og forslag. De går heller i dialog med den det gjelder eller slår strek over ting, fremfor å lage drama i kulissene hvis det oppstår misforståelser eller uenigheter. 

De er sosiale, kloke, empatiske og grundige, men også beskjedne, lekne og impulsive. Den perfekte kombinasjonen for personer jeg kan se opp til – noe jeg også gjør til gangs.

Så derfor vil jeg takke mine to aller nærmeste venner, som er min kjære Mette og aller beste Anders.

Takk for at dere holder ut med meg på godt og vondt. Takk for at dere ser meg. Takk for at dere får meg til å føle meg prioritert og verdsatt. Takk for at dere viser meg tillit ved å dele deres egne innerste tanker og følelser.

Og ikke minst, takk for at dere ser på meg som en av deres nærmeste venner.

Glad i dere <3

 

Kjæreste Mette og undertegnede har lang fartstid sammen, både som fjortisvenninner, reisefølge Down Under og “svirebrødre”. Lista er lang og minnene er mange og gode.

 

Beste Anders og jeg møttes via nettet for 12 år siden, og har utviklet et unikt vennskap som inkluderer alt fra sjakkkvelder til 70-tallsparty i lystig lag. Aller best har vi det når vi kan diskutere himmel og jord (og alt derimellom) i tosomhet.

 

#blogg #tankerangling #ladycarina #venner #dagenshelt #dagensheltinne #vennskap #gladideg #heldig #takknemlighet

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg