Pimp My Headstone

Det pimpes både her og der. Biler, motorsykler, akvarium og folk fornyes, forskjønnes og styles. Alt skal skinne, sparkle og se ubrukt ut.

Midt oppi all forskjønning av egne omgivelser innså jeg at noe var blitt ignorert alt for lenge. Det var ikke hus, båt, bil eller meg selv som kunne trenge en real renovering, men (av alle ting) gravplassen til besteforeldrene mine!

Full av dårlig samvittighet innså jeg at dette er noe jeg burde ha gjort for lenge siden, siden ansvaret for mine besteforeldres hvilested ble mitt i fjor høst.

Dermed var prosjekt Pimp My Headstone i gang.

Mine skjønne døtre falt for ideen, og ville gjerne bli med da jeg spurte om assistanse da dagen for å sette igang opprant.

Klar til dyst, foran et høyt elsket, men dessverre altfor lavt prioritert, gravsted.

I mangel av gode tips og råd, endte vi opp med å skrubbe selve stenen ren for 25 års skitt med børste og vann, etter at mirakelmiddelet ovnsrens hadde fått virke en stund. Du snakker om effekt!

Om det burde anbefales videre, vet jeg ikke, for det kan like godt ha vært jentenes intense skrubbing som gjorde susen. Sikkert er det ihvertfall at stenen ble gullende ren – og klar for prosjektets neste fase.

Mini-me og Eldsteklonen sto virkelig på for forfedrenes skyld.

På forhånd hadde jeg funnet frem et par bilder av stedets "beboere". Disse ble skrevet ut og laminert.

Deretter samlet jeg sammen silkebånd, saks, og noen solcelle- lamper jeg har hatt liggende.

Alt lå nå spredd ut på plenen foran grava, klar til å brukes i pimpe-øyemed, og resultatet ble som følger;

Hva resultatet best kan beskrives som, overlater jeg til den enkelte å definere utfra egen, personlig smak.

Sikkert er det ihvertfall at samvittigheten min føles like ren som stenen, og at det inspirerer til å besøke en stelt og personlig pyntet grav oftere i fremtiden… og kanskje nyte utsikten, slik klonene mine gjør her:

To stykk flinke jenter tar en velfortjent hvilepause etter endt dyst.

#ladycarina #blogg #Pimpe #style #gravstein #pynte

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg