Dagen det var varmere enn i helvete, vi reddet hotellets små barn fra blotting og avsluttet hos Naboen.

Tyrkia i august er en studie i hvor mye varme menneskekroppen tåler før den kollapser. 

De siste dagene har temperaturen på kvelden steget fra 28 til 30 grader, noe som merkes godt når du nydusjet og velduftende forlater hotellet – bare for å være svett og oppgitt 5 minutter senere.

Å sole seg på dagtid er en prøvelse. For meg. Feriepartneren min synes derimot at det er deiligere dess varmere det blir – så mens hun ligger og steker i sola, trekker jeg meg helst inn i skyggen etter en stund. Bli’kke brun av det, vettu.

Etter å ha tilbrakt noen timer i bikini på stranda de andre dagene, bestemte jeg oss for å teste ut poolen i dag. Vi bor tross alt på en resort med flere flotte basseng, og de mente jeg vi burde prøve.

Området viste seg å være rent og fint, det var flere solsenger å velge mellom, og vannet var en deilig kjølende motvekt til luftas 36 varmegrader.

Jeg hadde knapt rukket å bli våt under baderunde nr 2 da det som helst ikke skal skje, skjedde; nemlig at at bikiniens rygghemp røk tvers av og girlsa spratt ut i all sin prakt..! Jeg er ikke spesielt sjenert av meg, men det var tross alt barn der, så nå var gode råd dyre.

Løsningen ble å rive opp en plastpose, snurre den rundt, tre den inn i bikinien og knyte den som en tråd. Dermed ble dagen reddet for alle tilstedeværende.

Etter at den potensielle blotteskandalen ble avverget  ble dagen avsluttet på stamstedet Naboen, en herlig restaurant med variert og spennende meny.

Hva kvelden bringer etter maten, gjenstår å se. Så langt har jeg blitt frivillig kidnappet, forsøkt bondefanget på nattklubb og blitt fraktet trygt hjem fra en lokal pub av eieren. Men det var i går og forigårs.

Hvordan denne dagen ender, gjenstår å se. Sikkert og visst er det i hvertfall at;

I <3 Turkey!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg