Det snør, det snør, tiddeli-bom!

Noen ganger går det litt hardt for seg når husets frue går løs på snø og is med det hun har tilgjengelig for øyeblikket: 

Da kan det være greit å ha utstyret i orden for hovedjobben, og det har jeg heldigvis nå:

Selv jeg som digger synet av hvit, dalende snø, synes det er litt over-kill med føyka  som har sveipet over østlandet de siste dagene.  Jeg rekker knapt å frese gårdsplassen fri for milliarder av fnugg før det er på’n igjen.

Det er dessuten ikke bare innkjørselen som har en dimensjon det tar tid å grave frem:

Allikevel synes jeg snø er skikkelig digg! ‘

Det eneste jeg kanskje kan klare meg uten, er når for mye av det i veibanen får følger som dette:

Det er dessverre ikke kun så kosmetisk som det ser ut, for det jeg traff befant seg rett foran hjulet, slik at min elskede Elfant ikke er kjørbar på en stund. Sånn kan det gå.

Godt det fortsatt snør, så jeg ikke har problemer med å holde humøret oppe 😉

Kjør pent, folkens!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg