Kansellering, fordyrende panikkbooking og Malta i det fjerne.

Forskrekkelsen ble stor da vi innså at agenten jeg benyttet for å booke flyreisen til Malta hadde kansellert bestillingen vår.

Et knapt døgn etter at flyreisen ble bestilt – og bare timer etter at en av selskapets agenter, med sterk indisk aksent, forsikret meg om at det antageligvis bare var en forsinkelse som gjorde at den endelige bekreftelsen lot vente på seg, fordi en tur som skal gå av stabelen lenger enn 1 uke frem i tid så godt som alltid går i boks – dukkket denne mailen opp:

 

Det jeg tok for å være en reservasjonsbekreftelse viste seg altså bare å være en en bekreftelse på at vi hadde lagt inn en forespørsel. Du hellige ku, så lite moro dette var!

En dobbeltsjekk i agentens egen app bekreftet at flyturen måtte bestilles på ny;

 

 

Et panisk nettsøk senere viste at Norwegian har direktefly fra Gardermoen til Malta tilgjengelig de nærmeste ukene – med unntak av akkurat den dagen vi allerede hadde booket og betalt hotellet – selvsagt uten avbestillingsgebyr (man er da optimist!)

Valget sto derfor nå mellom å

1) godta inntil 19 timers ekstra reisetid og diverse mellomlandinger ved å fly med eksempelvis SAS eller Lufthansa

2) kansellere hotellet uten mulighet for refusjon og velge et helt annet reisemål, eller å

3) godta èn mellomlanding, dobbel så dyr flyreise, en ekstra natt på hotellet og tap av arbeidsinntekter (fordi turen må fremskyndes en dag).

Valget falt på sistnevnte. Nå har vi derfor ikke lenger bare en råbillig tur til et spennende reisemål en drøy flytur unna å se frem til. Jeg har nå flere skremmende flyturer å grue meg til, Bestis må løse utfordringen det er å få seg en ekstra fridag på kort varsel – og begge merker at det svir litt ekstra på (penge)pungen.

Reisemålet er og blir spennende – og igjen setter jeg min lit til at fastlegen også denne gang er raus med flyskrekkhjelp i form av reseptbelagte “apedop-piller” (som mine skjønne “små” kaller pillene jeg tar rett i forkant av flyturer for å slippe å sippe non-stop).

Får bare håpe jeg rekker å få en time hos ham innen den tid, ellers blir reisen frem og tilbake antageligvis mer spennende for følget mitt enn han så for seg da han ba meg med på tur.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg