Historien om Lykke-Li (del 4)

Historien om Lykke-Li var blitt en ulykksalig affære, og nå var selger klaget inn til Forbrukerrådet.

Forbrukerrådet ga meg tips og råd under hele prosessen. Det meste gikk på mail, men det var også mulig å ta ting over telefonen. Det var tydelig at de var godt vant med klager i kjølvannet av båtkjøp og for meg føltes det trygt å ha et proft apparat i ryggen som visste hva de drev med. At jobben utføres kostnadsfritt, var jeg supertakknemlig for.

Dialogen mellom selger og Forbrukerrådet fortsatte, synkront med dennes benektelse av at han hadde gjort noe som helst galt. Selv det faktum  at båten var nesten 2 fot kortere enn annonsert, så ut til å gå ham hus forbi.

Forbrukerrådets konklusjon var klar: de anbefalte heving, og at jeg tok saken videre til Forbrukertvistutvalget. I den forbindelse måtte en del papirer ettersendes. Det Forbrukerrådet allerede satt på ettersendte de selv. Så var det atter å smøre seg med tålmodighet…

I mai året etter at Lykke-Li sto på land med vannet rennende ut av to borehull, kom svaret fra Forbrukertvistutvalget, og jeg la ut følgende oppdatering i hjelp-meg-tråden jeg startet i båtgruppa året før:

 

 

Det ble med andre ord full seier, og selv om det føltes godt, var det også trist å vite at tiden da jeg kunne drømme om varme og late dager på sjøen med min helt egen Lykke-Li snart var ubønnhørlig over.

Neste skritt var å klargjøre båten for henting, og enda en gang var jeg så heldig å få hjelp:

 


Smått, men godt – og dessverre straks en saga blott. Lykke-Li klargjøres for sin siste reise… i vår regi.

Det eneste positive jeg kan si om selger – foruten at han virket som en hyggelig kar, dersom vi skiller sak fra person – er at han stilte opp til avtalt tid og med pengene på innerlomma. Sånn sett gikk det jo greit, selv om tonen ikke akkurat var hjertelig – men det er vel ikke annet å forvente i en slik situasjon. Og før jeg fikk sukk for meg, var Lykke-Li på vei ut av hagen- og livet mitt;

 


Med tungt hjerte måtte jeg se båtdrømmen forsvinne ut av livet mitt en deilig sommerdag i juni.


Snipp, snapp, snute – så var eventyret om Lykke-Li ute.

– men drømmen om et liv på vannet levde selvfølgelig videre i beste velgående, og resultatet av det kan du lese om i Min våte drøm og store kjærlighet.

 

#blogg #båtliv #båt #forbrukerrådet #forbrukertvistutvalget #sommer #heving #eventyr #båtdrøm #havet

 

 
 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg